Oigenomtänkt telefonsamtal

Jag har tidigare jobbat på ett undersökningsföretag som intervjuare, och har därigenom haft en del skumma, roliga och rent av läskiga samtal. Det här samtalet fick jag när jag jobbat där ett tag, så jag blev inte så ställd som man kanske hade blivit i början... ^_^

[H står för personen i andra änden, J är jag.]

H: Hallå?
J: Hej! Jag ringer från *** marknadsundersökningar, och vi söker just nu kvinnor mellan 18 och 55 år till en kort telefonintervju. Finns det någon som passar in på det i hushållet?
H: Nej, tyvärr, det finns bara jag, och jag har precis bytt kön. Jag var man, men nu är jag kvinna.
(jag hör gapskratt i bakgrunden, och jag hör att personen jag pratar med också har svårt att hålla sig för skratt - dock bestämmer jag mig för att spela med)
J: Okej, men vad bra! Vi söker ju kvinnor till den här undersökningen. Har du tid i tre minuter?
H: Alltså... Jo, men...
J: Det är ju valfritt om du vill delta i undersökningen eller inte.
H: Ehm, men... Jag är ju... Jag har ju bytt kön till kvinna! Jag har ju varit man!
J: Jag tror nog att det som spelar roll är vad du är av för kön just nu, faktiskt.
H: Men... Eh... Fan!
-klick- (han/hon? lägger på)

Det blev lite skratt på kontoret efter detta. Folk är uppfinningsrika när de ska hitta på ursäkter, men ibland blir det fel! :) Och sist bara ett litet tips: ett trevligt "tyvärr, jag är inte intresserad" fungerar så bra så. Vi är inte påstridiga telefonförsäljare.


Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)

Och du skriver intressant för övrigt!



Ta hand om dig. kram.

2011-08-15 @ 00:57:49
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: lollo

mycket bra blogg :)

2011-10-24 @ 18:10:03
URL: http://lolloeeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Highlights
Bra gratissidor
GratisMakeup Gratis5 GratisKläder GratisSkor Gratis-Fashion GratisNöje GratisGodis Sommarglass GratisMode GratisBio GratisMat Pointshop GratisDator GratisTvspel GratisSkraplotter FreeStreet

Kontakt: [email protected]

Follow gratisbesatt


www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!