Tänk efter

Nu kommer det första personliga inlägget här, och det skriver jag i tårar. Idag på jobbet, precis innan jag skulle hem, så fick jag tag i en hemsk IP (intervjuperson). Jag arbetar på ett marknadsundersökningsföretag som intervjuare, och rekryterade idag till en webbpanel mitt företag, då man då och då får en enkät som man får möjlighet att besvara. Då fick jag då tag på den här 65-åriga mannen med eget företag som såg mitt samtal som ett perfekt tillfälle att slänga ur sig all skit om min bransch och företagen som anlitar oss. Vanligtvis har jag distans till det och bryr mig inte nämnvärt om vad de säger, eftersom personerna inte brukar ha så stor insikt i hur vi faktiskt jobbar. Men den här mannen är den förjävligaste jag någonsin har talat med. Det började med att han avbröt mig när jag höll på att berätta om webbpanelen och indignerat frågade vart jag egentligen ringde ifrån och vem jag var och på vems uppdrag jag ringde (samtliga uppgifter hade jag gett i början av samtalet). Sedan fortsatte han med att ifrågasätta allting, också det kan jag hantera, även om jag inte hann svara på många av hans frågor innan han avbröt mig och klagade och frågade samma saker igen. Efter det började det dock bli värre. Då sa han att han villa diskutera min bransch med mig, och att han ville ha mina åsikter, och började sedan komma med personangrepp mot mig, samtidigt som han skrattade lite åt att jag fick ta all skit för min bransch. Och han lät mig inte få en syl i vädret. Jag kunde bara sitta och ta allt. Fram till att jag slutade försöka svara på tal och bara "mmm" och "aaa"ade så bara fortsatte han. Han kunde ha fortsatt i evigheter.

Jag har en hälsning till dig, 65-årige man: Jag förstår inte hur din vardag blir bättre av att en 20-årig tjej som jobbar som intervjuare springer ifrån datorn i tårar direkt efter samtalet med dig. Fråga efter en ansvarig nästa gång! Eller så drar du bara käpprätt åt helvete.


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Så lite så:)

Jag ska absolut kolla in din blogg varje dag;)

hehe okej:) Kram

2009-03-19 @ 22:16:51
URL: http://shopaholicenemmeli.blogg.se/
Postat av: Robin

Ge mig hans nummer jag döda!

2009-03-19 @ 23:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Highlights
Bra gratissidor
GratisMakeup Gratis5 GratisKläder GratisSkor Gratis-Fashion GratisNöje GratisGodis Sommarglass GratisMode GratisBio GratisMat Pointshop GratisDator GratisTvspel GratisSkraplotter FreeStreet

Kontakt: [email protected]

Follow gratisbesatt


www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!