Hudtest

Jag sitter här ensam (det är så tidigt, så C har absolut inte gått upp än ^-^), så jag tänkte berätta lite om mitt "test" under NZ-resan. Jag var i ute och reste i 24 dagar. När jag kom till NZ bestämde jag mig för att undvika att använda smink för att se var som hände. Jag sminkade mig tre dagar av de 24 dagarna. Jag var även mer nogrann än vanligt när det gällde att använda återfuktande kräm i ansiktet och med rengöring.

Först, några dagar innan vi påbörjade hemresan, så tyckte jag inte att det var någon skillnad alls, och var ärligt talat ganska besviken. Men när jag kom hem och tittade lite noggrannare, så märkte jag att antalet småblemmor hade blivit mindre, och vissa områden där jag hade små röda märken efter finnar och liknande har blivit mycket renare. Jag har just nu inga nya blemmor, utan bara röda märken och blemmor som håller på att dra sig tillbaka. Dessutom så har min hud blivit mindre "glåmig", på något sätt. Det är lite svårt att förklara. Och då menar jag inte bara på det sättet att jag har fått en liten solbränna, utan huden känns mer elastisk och blank på ett bra sätt.

Jag frågade min pojkvän vad han trodde om min hy (utan att säga att jag tyckte att det såg bättre ut). Han tittade noggrannt, och sa att han tyckte att det faktiskt såg bättre ut. Vissa områden (som pannan) tyckte han var mycket klarare, och han såg mindre röda märken överhuvudtaget. 

Jag måste nämna att en resa av det här slaget gör att jag äter sämre. Det blir mycket pommes frites, chips, läsk och feta saker. Så jag vet att kosten inte har påverkat resultatet. Om något, så borde det ha blivit sämre.

Nu är frågan: beror den här förändringen på
- att jag inte har använt smink på länge och därav inte täppt till porerna
- att jag har varit noggrann med återfuktning och rengöring
- att jag har fått så mycket sol i NZ (vilket alla vet har en positiv effekt på blemmor, och gör att jag huden ser mer frisk ut
Ingenting. Det är en tillfällighet. Jag har haft perioder där min hy varit så här pass bra även när jag använde smink varje dag.


Vad tror ni? Är det någon som har gjort något liknande test, eller har någon mer ingående information om det här?


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Detta beror på lite av varje.

När man har foundation och puder så täpper det till porerna, så använder man det inte så har man inget som täpper igen porerna.

Sedan så om du har varit duktig med återfukting och rengöring så mår huden ännu bättre

och sedan har solen blekt blämmor och gett huden ny lyster

Så det är alltså alltihop som hjälpt dej :)

2009-04-20 @ 11:45:00
URL: http://miniskea.blogg.se/
Postat av: Sara~Candis

När jag inte använder smink så får jag massa blemmor :S riktigt mysko, för de borde bli tvärtom!

2009-04-20 @ 11:51:06
URL: http://candis.se
Postat av: Annelie

Ingen fara, alltid trevligt med kommentarer! :-)

2009-04-20 @ 11:56:13
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Postat av: Sara~Candis

Sv. Ja men precis, så väldigt olika :)

Hehe ingen fara :) ha en fin dag.

2009-04-20 @ 11:59:16
URL: http://candis.se
Postat av: Amer

jag skiter i dig och vad du tycker okej :)

2009-04-20 @ 13:06:38
URL: http://amoor.blogg.se/
Postat av: Ominotago

Hej!

Vad härligt att resan gav sådana effekter också :)



På tal om ren hy så kan jag ju tipsa om en ny ansiktsrengöring som jag provat som hittills fungerat över förväntan, precis så som du beskrev i inlägget, dvs. mindre oreneter och räda märken. Det är Garnier Pure (turkosblå pumpflaska) som jag köpte på Maxi för 40-50 kr :)



Ha det så bra! Kram/ Sara



2009-04-20 @ 14:32:55
Postat av: Malin

svar: Jag har tackat nej till erbjudandet nu. Känner precis som du skrev, att över sommaren ska jag nog ta det lungt och hålla mig till mitt ordinarie heltidsjobb =) Dom sa även att jag skulle höra av mig om jag ändrade mig senare.



Tack för din kommentar =)

2009-04-20 @ 23:48:06
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Heyli

tror nog det är en kombination av alla dom där sakerna du skrev! kul att det blivit bättre, vill själv att det ska bli lite sol snart för det vet jag funkar på mig :)



har faktiskt värvat 7 st :) har nog inte värvat en enda på dom andra sidorna så jag är nöjd :p



lancome var det, la crayom khol, funkar inte alls på mig!

2009-04-21 @ 00:22:41
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: sanna

Vill bara påpeka att smink INTE täpper till porerna! Det är en gammal myt man ofta får höra av sin mamma. Men det är klart, använder man billig founation och billigt puder är det mycket möjligt. Men de som kostar lite mer täpper INTE till porerna!

Det är ju det som är meningen, att huden ska kunna andas fast än man har smink.

2009-04-23 @ 10:47:01
URL: http://spalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Highlights
Bra gratissidor
GratisMakeup Gratis5 GratisKläder GratisSkor Gratis-Fashion GratisNöje GratisGodis Sommarglass GratisMode GratisBio GratisMat Pointshop GratisDator GratisTvspel GratisSkraplotter FreeStreet

Kontakt: [email protected]

Follow gratisbesatt


www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!