Bay of Islands

Imorse lämnade vi Takapuna direkt efter frukosten och åkte norrut längs med kusten. Landskapet var helt otroligt! Det var palmer, vackra blommor, stora, gröna kullar och underbart väder. Det kändes lite dumt att vara så länge i bilen, men vi hade siktet inställt på Bay of Islands, som ligger ca 25-30 mil norr om Auckland. Mamma hade nämligen bokat hotell i två nätter här (ett jättevackert hotell, Capthorne Hotel & Resort heter det), med havsutsikt.

Utsikten från balkongen (kameran gör ljuset lite skumt)

Klockan är fem i halv nio på kvällen nu, så det är elva timmars skillnad. Så tror jag det är i vilket fall (min dator och min iPod säger olika ^-^). Om jag har förstått det rätt. Det blir lite komplicerat, och jag orkar inte tänka över det just nu. De ändrar i vilket fall till vintertid på söndag. Jag är rätt trött just nu. ^-^ Man blir tröttare när det är så pass varmt ute, och sedan vi kom hit har vi gått runt ganska mycket.

Härifrån där vi bor går det en massa båtturer och andra roliga saker. Du kan simma med delfiner, åka med på en middagskryssning, åka med fallskärm som dras av en motorbåt (kommer inte på vad det heter just nu) och en massa annat. Det finns helikopterturer och sånt också. Vi får se vad vi hittar på imorgon... Dock har inte vi hunnit bada eller sola än, så det kanske blir en slappdag imorgon. Jag vill gärna kunna sola lite i bikini, så att jag får lite färg. Jag känner mig väldigt blek här. XD

Några småöar vid Bay of Islands (de rikiga öarna som menas ligger längre ut, de riktiga "Bay of Islands", alltså :P)

Kommentarer
Postat av: hilea

Va gärna med och tävlia i min blogg om ett par solisar såhär när solen kommer=)

http://hileasoltun.blogg.se/2009/march/vinn-madonna-solglasogon.html

2009-04-02 @ 01:11:20
URL: http://hileasoltun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Highlights
Bra gratissidor
GratisMakeup Gratis5 GratisKläder GratisSkor Gratis-Fashion GratisNöje GratisGodis Sommarglass GratisMode GratisBio GratisMat Pointshop GratisDator GratisTvspel GratisSkraplotter FreeStreet

Kontakt: [email protected]

Follow gratisbesatt


www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!