Eldshow

Det har blivit lite mycket de senaste dagarna så bloggen har fått lida, men det ska jag ta igen nu! I torsdags kväll så hade C en eldshow tillsammans med en tjej från Eldsjäl (en rikstäckande förening för alternativkonst som exempelvis eldkonst och nycirkus). Det gick jättebra, jag blev jätteimponerad över hur bra C har blivit! Det gjorde ingenting att jag luktade lampolja hela nästa dag på jobbet eftersom jag hjälpte till med att doppa vekarna och så under showen. ^-^

Jag har suttit och pysslat lite med ett eldkollage, det kommer här:



Allting är egengjort. C och hans vän Olof har både tagit bilderna och eldat, och ingen bild är redigerad vad jag vet. Det är så snyggt! Jag tänkte berätta lite om vad vi ser på bilderna...

- Högst upp i högra hörnet så ser ni C när han ska sluka eld (släcka facklan i munnen)
- Högst upp i mitten så tänder C sina poi (wikipediaartikel om poi hitta ni här)
- I mitten ser man lite bätte hur poi ser ut
- På bilden till vänster i mitten så använder sig C av snakes (poi med långa vekar)
- Längst ner till vänster så kör antingen C eller Olof sparkling poi. Det innebär att man har stålull i en bur av något slag (i deras fall kraftigt hönsnät, tror jag) som sedan slår gnistor som bara den när man tänder det



Här kör en vän till oss snakes. Det var lite svårt att se hur de egentligen ser ut på bilden ovan...
Moppa heter han, och han är helt grym på det mesta inom eldkonst. Inte världens bästa klipp, men jag lägger hellre upp när någon jag känner kör än någon okänd. Go Moppa!



Här är en eldshow C var med i förra året med sin eldförening i Växjö, WEAK (Wäxjö eld - och alternativkonst). Han är killen med de ljusa byxorna. Det var rätt längesedan, och återigen ett dåligt klipp. Det var även under den här showen som en av hans poi slant ur handen eftersom den var dränkt i lampolja, även kedjan. Men det gick bra, den landade vid ett gatuhörn där ingen stod.

Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Svarar på dom jag känner att det "går" att svara på : ) Får ju ett antal per dag ; )

2009-06-13 @ 11:51:08
URL: http://lindablom.se
Postat av: Isabella

sv: desamma :)

2009-06-13 @ 13:09:35
URL: http://perfects.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh man tackar kika in det e massa fina erbjudanden..!den öppnar exakt kl 15!

2009-06-13 @ 14:58:56
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: C

Muahahaha!!! Jag hittar 3 fel i detta anars mycket fina blogginlägg =P Puss

2009-06-16 @ 14:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Highlights
Bra gratissidor
GratisMakeup Gratis5 GratisKläder GratisSkor Gratis-Fashion GratisNöje GratisGodis Sommarglass GratisMode GratisBio GratisMat Pointshop GratisDator GratisTvspel GratisSkraplotter FreeStreet

Kontakt: [email protected]

Follow gratisbesatt


www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!